Desolation
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Świat - EXA_PICO

Go down 
AutorWiadomość
Nyanyanyan
Admin
Nyanyanyan


Join date : 26/11/2014
Liczba postów : 29

Świat - EXA_PICO Empty
PisanieTemat: Świat - EXA_PICO   Świat - EXA_PICO EmptySro Gru 03, 2014 1:08 am

EXA_PICO

Świat bazowany na uniwersum z gier Ar Tonelico i Surge Concerto (nie musicie ich znać). W przeciwieństwie do różnych, innych uniwersów, ten składa się z wielu kosmosów, galaktyk, układów planetarnych, z gwiazdami i planetami, kontynentami, krajami, i tak dalej, tak więc rozgrywka w teorii nie jest ograniczona tylko do jednej planety lub kraju. To, co jest w tym świecie unikalne to istnienie fal, które tworzą cały świat, i słów, które reagują tymi falami tworząc magię.

Informacje poniżej są oparte na wikii i zostały przedstawione łopatologicznie, w stopniu wystarczającym dla gry, dlatego niektóre informacje mogą się różnic, być wyjęte z kontekstu, czy kompletnie się różnić od tego, co jest na fanowskiej stronie. Jeżeli ktoś chce się dowiedzieć więcej, zapraszam na wikię.

1. Początek świata
Początkiem wszystkich uniwersów był Wielki Wybuch wywołany przez EXA_PICO - jądro posiadające w sobie wszelkie możliwe fale tworzące ten świat. Wraz z uwolnieniem się tych fal z jądra zaczął powstawać wszechświat. Powstały Dynamiczne Fale, przemieszczające się przez Morze Num (przestrzeń, w której fale zostają wyciszone, pustka), wypełniające wszechświaty energią a w wyniku ich zderzeń powstały Statyczne Fale, tworzące aktualną materię, poczynając od atomów. Ponieważ fale te pochodzą z EXA_PICO mówi się, że wszystkie uniwersa podlegają rytmowi jądra i są przez nie "tworzone" wraz z jego Pieśnią. Choć ciężko sobie wyobrazić, EXA_PICO posiada również "uczucia", które manifestują się w postaci "Woli" (prościej mówiąc fal o określonej częstotliwości, które oddziałują na cały wszechświat w zależności od "uczuć" EXA_PICO).
Galaktyki, konstelacje oraz gwiazdy posiadają te same "uczucia" oraz Wolę, co EXA_PICO, w przeciwieństwie do planet, które za sprawą "uczuć" jądra posiadają własną Wolę (falę), tworzącą wszelkie formy życia na danej planecie. Wola planety tworzy i utrzymuje wszelkie życie na planecie oraz jest źródłem jego energii, ponieważ ciągle wytwarza fale tworzące i podtrzymujące świat. Bez nich życie na planecie stałoby się coraz trudniejsze, aż ostatecznie kompletnie by zanikło, razem z samą planetą.

2. Fale dynamiczne i fale statyczne
Jak wcześniej było napisane, Fale są tym, co tworzy cały świat i można podzielić je na dynamiczne i statyczne. Wyróżnia się 4 rodzaje fal.

  • DDW - Dynamic Detaii Wave - fale pochodząca z zaburzeń materii, takich jak wytwarzanie/emitowanie energii lub ruch materii w przestrzeni. Fale te nie są stabilne. Z powodu zaburzeń materii wywołanych przez te fale pojawia się magia.
  • SDW - Static Detail Wave - fale, które tworzą wszelką materię, przez co są bardzo stabilne i nastawione na "trwanie"; ich spektrum wpływa na stan skupienia materii. Ludzkie ciała są zbudowane z tych fal.

Powyższe rodzaje fal objawiają się w świecie rzeczywistym i można je bez problemu dostrzec.

  • DHW - Dynamic Hymno Wave - fale, które odpowiadają za "uczucia" oraz budują ludzki umysł. Znajdują się również we wszystkich wypowiadanych słowach i są w stanie zmienić DDW w SDW.
  • SHW - Static Hymno Wave - fale, które tworzą "Wolę" lub duszę danej jednostki, są tez nazywane energią życiową. W przypadku Reyvateil tworzą również Kosmosferę, które reaguje na DHW ludzi.

Powyższe fale występują na poziomie duchowym, przez co są niewidzialne w normalnym świecie, jednak występują one w każdej materii. Możliwe jest jednak, by człowiek "stworzony był" jedynie z tych fal (jako że jest to jego dusza) powodując istnienie duchów. Tych jednak nie da się zobaczyć :<


3. Magia
Magia jest tworzona przez transformację energii zawartej w DDW w SDW, co powoduje dosłowne pojawienie się czegoś z niczego. Transformacja DDW w SDW jest spowodowana interferencją DDW z DHW, czyli krótko mówiąc słowami, które niosą szczególnie silne uczucia, zdolne do takiej transformacji. Gdyby jednak każde wypowiedziane słowo powodowało taką przemianę świat nie byłby bezpieczny. Przez wiele lat szukano dźwięków, słów i uczuć, które reagowałyby z konkretnymi rodzajami DDW i wywoływały określony efekt. Tak też powstał język wszelkich piosenek, inkantacji, wierszy, który "tworzył" magię. Problem polega jednak na tym, że pojedynczy człowiek nie potrafi wykrzesać z siebie wystarczająco dużo DHW by wywołać efekt. Dopiero gdy tekst jest recytowany lub śpiewany przez dużą liczbę ludzi, którzy dzielą to samo uczucie możliwe jest stworzenie magii. Dlatego też powstali Reyvateil, którzy potrafią wykrzesać z siebie energię niezbędną do wytworzenia danego efektu bez większych problemów.
Reyvateil to istoty stworzone przez ludzi, posiadające wyjątkowe umiejętności przemiany własnych uczuć w Pieśni, co w efekcie tworzy magię. Ich życie ograniczone jest przez wewnętrzny mechanizm wytwarzający i regenerujący DHW (używanych podczas śpiewania) w ich ciele zwany Nuclear Triangular Loop (jestem leniem, zostaje po angielsku). Ponieważ życie Reyvateil jest zależne od tych wewnętrznych fal, w wyniku śpiewania potężnych Pieśni ich życie może zostać drastycznie skrócone. przy normalnych użytkowaniu ich życie trwa około 50 lat.

4. Kosmosfera
W przeciwieństwie do ludzi, SHW Reyvateil tworzą Kosmosferę, a nie duszę. W teorii jest to dokładnie to samo i usuniecie tych fal wiąże się śmiercią jednostki, jednakże w praktyce bardzo się między sobą różnią. Kosmosfera podzielona jest na 9 poziomów i każdy z nich reprezentuje uczucia i emocje Reyvateil - im wyższy poziom Kosmosfery, tym głębsze i bardziej ukryte są te uczucia i bardzo często sam Reyvateil o nich nie wie. Stąd też bardzo ważne są Dive'y, przeprowadzane przez partnerów Reyvateil, pozwalając im na odkrycie tych uczuć, zapoznanie się z nim, zaakceptowanie ich i wytworzeniu z nich nowych, potężnych Pieśni. Bez Dive'ów nie było by wielu rodzajów magii, ponieważ byłby niedostępne z powodu zbyt słabych uczuć śpiewającego. Z drugiej strony Dive jest bezpośrednim spojrzeniem w duszę Reyvateil, dlatego tylko osoby, którym on dostatecznie ufa mogą tego dokonać. Przemieszczanie się po poziomach Kosmosfery odbywa się poprzez Zmianę Paradygmatu (Paradigm Shift brzmi dużo lepiej!), czyli prościej mówiąc zmianę stosunku do ważnej dla Reyvateil sprawy. Taka zmiana serca wywołana działaniami partnera w Kosmosferze.

4. Wieże
W uniwersum funkcjonują Serwery Pieśni (mogą to być właśnie wieże lub inne konstrukcje techniczne... pozostańmy jednak przy wieżach). Każdy Reyvateil przypisany jest do takiego serwera i połączony z nim za pomocą Wieży Życia w Kosmosferze oraz własnego kodu rozpoznawczego. Śpiewając Reyvateil łączy się z Serwerem, bezpośrednio przesyłając swoje uczucia, a Serwer analizuje, wzmacnia oraz przesyła H-fale wprost do Reyvateil, natychmiastowo podwyższając poziom mocy. Bez Serwerów magia byłaby bardzo ograniczona, dlatego tak ważne jest, by te działały bez zarzutu. Zamknięcie Serwera uniemożliwia rzucanie czarów. Nad Serwerem czuwa Administrator. Serwery również sprawiają, że każda pieśń wykorzystująca słowa pieśni brzmi fantastycznie, dodając do tego muzykę, więc zasadniczo nawet nieutalentowany muzycznie Reyvateil potrafi śpiewać. O ile używa odpowiednich słów.
Językiem rozpoznawanym przez wieże jest Carmena Foreluna ( Link do wikii) i to on jest wykorzystywany przy śpiewaniu. Dla ułatwienia całej rozgrywki nie jest wymagane, by rozumieć język i zapisywać w nim zaklęcia, wystarczą zwyczajne inkantacje.


Ostatnio zmieniony przez Nyanyanyan dnia Czw Gru 04, 2014 11:55 pm, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry Go down
Nyanyanyan
Admin
Nyanyanyan


Join date : 26/11/2014
Liczba postów : 29

Świat - EXA_PICO Empty
PisanieTemat: Re: Świat - EXA_PICO   Świat - EXA_PICO EmptySro Gru 03, 2014 2:37 am

EXA_PICO

Poniżej opisane zostaną faktyczne realia, w których będą rozgrywać się sesje. Powyżej znajdowała się ogólna teoria uniwersum. Na chwilę obecną sesje będą rozgrywały się jedynie na jednej planecie. Z czasem może pojawić się ich więcej.

5. Planety
Ea Ira - Planeta krążąca wokół dwóch gwiazd - Ica i Tal. Posiada jeden księżyc, bez jakieś szczególnej nazwy. Zamieszkana głównie przez ludzi. Reyvateil stanowią około 20% społeczeństwa, inne rasy jedynie 5% całej populacji planety. Tereny równika i okołorównikowe skute są lodem, natomiast na biegunach panuje klimat podobny do śródziemnomorskiego. Na terenach umiarkowanych często szaleją burze i tajfuny, jednak to tu rosną najbujniejsze lasy. Z powodu dużych połaci lodu i surowego klimatu na terenach umiarkowanych ludzie skupiają się wokół dwóch biegunów, nazywanych Księżycowym Biegunem (N) i Słonecznym Biegunem (S). Co roku na biegunach zapada wieczna noc - 1 aria (12 miesiąc) dla Księżycowego bieguna i 1 grana (5 miesiąc) dla Słonecznego. Wieczna noc trwa tydzień.

  • Księżycowy Biegun znajduje się na północnej półkuli, a jego centralnym miastem jest Waek (Księżyc). Miasto wybudowano dookoła Wieży Sol Kierre, która zarządzana jest przez Atalię. Miasto słynie z niezwykłego rozwoju technologicznego związanego z pieśniami i Reyvateil, a także stanowi ośrodek przemysłu tkackiego. Szukasz niezwykłego ubrania? Tutaj na pewno je się znajdzie. W Waek znajduje się również kolej łącząca biegun północy z południowym. Podróż trwa tydzień.
  • Słoneczny Biegun znajduje się na południowej półkuli a jego centralnym miastem jest Sheak (Słonce). Miasto również wybudowano dookoła Wieży, Anw Ciel, zarządzanej przez Deairię. Sheak jest zdecydowanie bardziej skupione na rozwoju technologii użytecznych dla ludzi jak na rozwoju magii, więc niewielu tu Reyvateil. Z drugiej strony to stąd pochodzą najlepsze jakościowo kryształy wspomagające ich atuty. W mieście znajduje się również kolej łącząca bieguny.
  • Rejony umiarkowane są mało zamieszkane, a z największych miast, jakie udało się utrzymać jest Gratia na północnej półkuli, zamieszkiwana głównie przez lud Eri. Lud Eri stroni od kontaktów zewnętrznych i niechętnie przyjmuje nieznajomych, jednak jest równie zaawansowany technologicznie co największe miasta Ea Ira. Są bardzo związani z naturą. Odpowiednikiem Gratii na południowej półkuli jest dużo mniejsza Renta.
Powrót do góry Go down
Nyanyanyan
Admin
Nyanyanyan


Join date : 26/11/2014
Liczba postów : 29

Świat - EXA_PICO Empty
PisanieTemat: Re: Świat - EXA_PICO   Świat - EXA_PICO EmptySro Gru 03, 2014 4:15 am

Na chwilę obecną jest to jedyny region dostępny do sesji. W przyszłości pojawią się kolejne regiony.

Region Waek

Region Waek na Księżycowym Biegunie składa się z:

  • miasta Waek,
  • Wieży Sol Kierre,
  • Lasu Oria,
  • wioski Leafar,
  • Perregio,
  • portu powietrznego Hagi,
  • wyspa motyli,
  • Zielonych Stepów,
  • portu morskiego Hari,
  • przesmyku Trzech Cieni, w Białych Górach.

Do większości miast można dotrzeć za pomocą powietrznego lub lądowego transportu. Wyjątkiem jest wioska Perregio, do której można dostać się tylko przez przesmyk Trzech Cieni oraz szczyt Wieży.
Wyjątkowym miejscem jest latająca wyspa motyli, unosząca się kilka kilometrów nad Hagi.
Walutą w regionie jest złoty Fay.

1. Miasto Waek
Miasto Waek stanowi centrum badań nad magią, pieśniami oraz Reyvateil, przez co stosunek ludzi do Reyvateil wynosi około 50:50. Niewielki odsetek stanowi lud Eri. To tutaj tworzone są najpiękniejsze utwory, rodzi się najpotężniejsza magia i prowadzi się coraz to nowsze badania nad słowami wpływającymi na fale. Miasto ma też ciemniejszą stronę i są grupy ludzi i naukowców, którzy tworzą z Reyvateil swoje zabawki do badań i przeróżnych modyfikacji lub broń zdolną do masowej zagłady, nie traktując ich jak ludzi.
Z tego też powodu w Waek działają dwie frakcje naukowców - Afezeria, skupiająca się na badaniach języka i rozwijaniu umiejętności Reyvateil, traktując ich jak ludzi oraz Blades, działający niemalże jak organizacja przestępcza, traktując Reyvateil jak swoją własność i przeprowadzając wątpliwie etyczne badania. Pomimo napięć między frakcjami i poczynaniom Blades nie da się ukryć, że to głównie ich oddziały zapewniają spokój w rejonie.
Lud Eri ogólnie traktowany jest całkiem obojętnie, jednak zdarzają się przypadki rasizmu, a sami Eri nie posiadają szczególnych praw.
Na zachód od miasta znajduje się las Oria. Na południe port powietrzny Hagi.
Gospodarka:

  • Przemysł tkacki, odzieżowy oraz ogólnie pojęta moda stanowią główne źródło przychodów regionu. To tutaj można dostać najlepsze jakościowo tkaniny, najlepsze barwniki, ubrać się u najlepszych krawców i projektantów. Co roku podczas wiecznej nocy organizowany jest wielki pokaz mody, na który ściągają nawet mieszkańcy południowej półkuli.
  • Hodowla jedwabnych motyli, niezbędnych do produkcji tkanin. Wymagają wysokiej temperatury i dużo słońca.

Ważne miejsca:

  • Dzielnica mieszkalna - można tu wynająć wszelkiej maści pokoje i mieszkania, w zależności od zasobności portfela i pobytu w mieście.
  • Park Dwójki - przyjemny park w pobliżu Wieży, w którego centrum stoi posąg Dwójki - Atalii i Deairii. Z samego parku rozciąga się widok na całe miasto, znajduje się tu również nieduży wodospad.
  • Centrum Badawcze - siedziba Afezerii i miejsce, do którego zawsze można się udać z zapytaniem odnoście Reyvateil, magii, pieśni i wielu, wielu, wielu innych rzeczy. Znajduje się tu również sprzęt do Dive'owania dostępny do użytku publicznego za drobną opłatą.
  • Alejka Motyli - nazwana tak z powodu wielu sklepów z odzieżą i tkaninami. Długi deptak pełen sklepów, sklepików, targów i stoisk wypełniony przeróżnymi dobrami. Wystarczy tylko dobrze poszukać.
  • Stacja - jest to centrum komunikacyjne między Waek a Shaek oraz niewielki port lotnicy służący do komunikacji między miastami.


2. Wieża Sol Kierre
Wieża wybudowana przed laty przez Wolę Ea Ira. Jej Administratorem jest Atalia, jednak nikt nigdy nie widział jej osobiście. Mimo to wieża funkcjonuje, jak powinna. Każdy Reyvateil połączony z tą wieżą posiada indywidualny adres:
Cytat :
XX_FEHU_ATARYA_SOL=KIERRE
gdzie XX oznacza imię Reyvateil. Powoduje to, że każdy Reyvateil przypisany do Sol Kierre posiada potencjał do wywoływania naprawdę potężnych efektów, jak np. zmiana pogody, jednak nie jest w stanie opuścić północnej półkuli (inaczej umrze).
Do wieży nikt nie ma dostępu, jednak przypuszcza się, że na szczycie żyją jacyś ludzie i na pewno gdzieś znajduje się wejście.

3. Las Oria
Nie jest to bujny las spotykany w umiarkowanych rejonach planety. Przypomina bardziej labirynt stworzony z poskręcanych oliwnych drzewek, cyprysów i innych iglaków. Podłoże usłane jest igłami a powietrze przesycone jest żywicznym i cytrusowym zapachem. Bardzo łatwo się w tym lesie zgubić. Krążą plotki jakoby w tym lesie mieszkała Wola planety.
Las jest naturalną granicą między miastem Waek a Leafar.

4. Wioska Leafar
Niewielkie miasteczko Leafar jest miastem pośrednim między Waek a Perregio. Znajduje się tuż przed wysokimi Białymi Górami, dlatego jest tu znacznie chłodniej jak w innych miejscach, a ludzie są mniej otwarci i zdystansowani, jednak nie można odmówić im gościnności. Gdy tylko przełamie się pierwsze lody są całkiem przyjaźni.
Leafar nie jest aż tak duże ani tak rozwinięte, a ludzie preferują znacznie prostszy tryb życia. Głównym źródłem utrzymania się jest przemysł drzewny pod wieloma aspektami: budownictwo, stolarstwo, papiernictwo, rękodzieło. Mówi się, że nie ma rzeczy, której ludzie z Lefar by nie zbudowali. Oczywiście, jeżeli jest to coś zrobione z drewna. Właśnie oni najbardziej wierzą w to, że las Oria zamieszkiwany jest przez Wolę planety, jednak nigdy nie byli w stanie tego nikomu udowodnić.
W Leafar funkcjonuje również Stowarzyszenie Przewodników. Jest to grupa zaprawionych osób, która gotowa jest przeprowadzić każdego śmiałka przez las Oria, Białe Góry i Przesmyk za drobną opłatą.
Na zachód od Leafar znajduje się przesmyk Trzech Cieni. Na południe rozciągają się Zielone stepy. Od północy ciągnie się masyw Białych Gór.
Ważne miejsca:

  • Karczma - idealne miejsce do odpoczynku. Zadziwiające jest, że nawet podczas sezonu zawsze znajduje się tu kilka wolnych łóżek za dobrą cenę.
  • Jasny rynek - centrum miasta, na którym co dnia stoją stoiska wypełnione różnościami z całego regionu. Ponieważ miasto jest jednym z głównych szlaków handlowych zawsze można trafić na coś ciekawego a cenę niższą niż w Waek.
  • Kapliczka - nieduża kapliczka postawiona na skraju wioski. Całkiem niedaleko od lasu. Lokalni przychodzą się tu modlić do Woli.
  • Stowarzyszenie Przewodników


5. Przesmyk Trzech Cieni i Białe Góry
Przesmyk oraz góry uważane są za niebezpieczne i nikt nie zamierza zmieniać tych przypuszczeń. Wielu ludzi zginęło próbując przedostać się przez góry samotnie, a przelot nad nimi zawsze kończył się katastrofą lotniczą. Mimo to przesmyk jest jedyną drogą do Perregio, więc mimo to wielu ludzi ryzykuje podróżą. Co dziwniejsze, wszystkie przeprawy z przewodnikiem nigdy nie kończyły się źle. O tym, co się działo w samotnych wyprawach nie wie nikt. Wszyscy uznawani są za zaginionych.

6. Perregio
Nawet jeżeli to Waek jest największym miastem i to właśnie tam znajduje się Serwer, to wszystkie najważniejsze decyzje podejmowane są w Perregio. Nie jest zbyt duże, jednak mieści się w niej pałac rodziny królewskiej, rząd, główny uniwersytet, prywatna armia najbogatszych oraz nieprzebrane zasoby Altherium - metalu niezbędnego do produkcji monet, broni, budynków oraz przedmiotów codziennego użytku i dla Reyvateil. Ta żyła bogactwa jest skrupulatnie wykorzystywana i wydobywana w pobliskiej kopalni.
W porównaniu z Waek, jest tu mniej Reyvateil (ok. 10% populacji), jednak można powiedzieć, ze wiodą tu nieco lepsze życie, ponieważ im lepszy Reyvateil, tym większy wpływ posiada się na Księżycowym Biegunie. Wszyscy Reyvateil w rodzinie królewskiej uważani są za najlepszych z najlepszych, dlatego mocno ubiega się o ich względy. Tak samo jest z ludźmi Eri (około 1%), których zdolności są wysoko cenione.
Gospodarka:

  • Wydobycie Altherium - metalu, który pod wpływem obróbki może zostać skrystalizowany, roztopiony do rozcieńczalnej formy, przemieniony w gaz lub w normalne metalowe sztaby. Wykorzystywany jest w niemal każdej dziedzinie przemysłu i nauki, dlatego jest tak cenny. Jedyne miejsce jego występowania znajduje się w okolicach Perregio.
  • Stolica. Znajdują się tu najważniejsze instytucje Księżycowego Bieguna.

Ważne miejsca:

  • Pałac królewski - siedziba rodziny królewskiej, rodu Hyure. Jest rozpoznawalnym budynkiem już po przebyciu przełęczy Trzech Cieni, ponieważ wzniesiono go na wzniesieniu. Z reguły chroni go prywatna Armia Najwyższych, jednakże raz w tygodniu drzwi otwarte są dla wszystkich, którzy oczekują audiencji.
  • Plac Najwyższych - główny plac w Perregio. Znajdują się przy nim rząd oraz uniwersytet. W samym centrum wybudowano pomnik Dwójki. Do rządu z reguły nie ma dostępu, jednak uniwersytet zawsze jest otwarty i jako jedyny w mieście posiada bezpieczny sprzęt do Dive'owania. Niestety bardzo kosztowny.
  • Kopalnia - tuż za miastem znajduje się rejon wydobywczy, w tym szyby oraz strefa przetwórcza Alterium. Zatrudnia się tu różnych ludzi, a praca uznawana jest za bezpieczną, o ile bezpiecznym można nazwać zejście kilka kilometrów pod ziemię.


7. Port powietrzny Hagi i Zielone Stepy
Niedaleko od Waek znajduje się port powietrzny, ułatwiający transport między miastami, których nie odgradzają Białe Góry. Jest to mekka wszelkich miłośników powietrznego transportu, statków czy samolotów oraz fanów robotyki, którzy do miesiąc urządzają walki robotów. W mieście też znajduje się mnóstwo punktów do Dive'owania, sklepów z robotyką, bronią, zbrojami. "Wszystko dla ludzi" jest całkiem popularnym zwrotem w tych okolicach.
Gospodarka:

  • Miasto prosperuje głównie z powodu transportu powietrznego oraz metalowego. Sprzedaje się tu niezwykle dużo metalowego szmelcu o nieznanym użytkowaniu i tylko ludzie, którzy naprawdę rozumieją myśl technologiczną są w stanie użyć tak dziwacznych części. Nikt jednak nie narzeka, skoro ludzie to kupują.
  • Popularnym zakupem jest przewodnik po sklepach do Dive'owania, ponieważ są rozsiane po całym mieście... i na prawdę ich dużo.

Ważne miejsca:

  • Ulica rzemieślników - ulica, na której umieszczone są głównie sklepy z bronią, zbroją czy narzędziami dla majsterkowiczów różnego rodzaju. Zwykle jest pełna kupujących.
  • Ulica inżynierów - ulica wypełniona specjalistycznymi sklepami, posiadająca części i narzędzia do naprawdę skomplikowanych projektów i napraw... lub po prostu dziwaków kolekcjonujących dziwne sprężynki.
  • Port powietrzny - miejsce z którego przylatują i odlatują transportery do różnych części Bieguna, nie tylko regionu. Z portu jest również możliwy dostęp do wyspy motyli.
  • Arena - jest to główny plac miasta, jednak nazywany jest areną z uwagi na comiesięczne walki robotów odbywające się właśnie na placu. Co roku ustawiana jest nowa płyta ze zwycięzcami z danego roku.


Na południe od Hagi rozciągają się wiecznie zielone stepy, przypominające nieco zielone morze. Przejście przez nie może okazać się nie lada wyzwaniem, dlatego z reguły po prostu wsiada się w transporter i po pewnym czasie jest się na miejscu. Mimo to mnóstwo badaczy przeczesuje stepy w poszukiwaniu legendarnej Groty Pieśni, która "gdzieś tam powinna się znajdować".

8. Wyspa motyli
Wyspa unosząca się nad Gagi za sprawą symfonicznego generatora. Dostać się do niej mona jedynie z portu powietrznego. Oficjalnie jest to dzielnica mieszkalna przeznaczona dla nieco uboższych, jednak w praktyce jest to czarny rynek kontrolowany przez lokalną bandę Io. Można tu dostać bardo dużo za odpowiednią cenę.
Ważne miejsca:
  • Apteka Sasy
  • Generator
  • Taras widokowy


9. Port morski Hari
Jedyny wystarczająco rozbudowany port, z którego możliwa jest podróż z Bieguna do strefy umiarkowanej. Przeważnie nie ma wielu podróży do tej strefy, głównie z powodu niekorzystniej pogody, jednak gdy ta uspokoi się wystarczająco tłumy ludzi walczą o miejsca na statkach. Powody są różne, jednak nikt o nie nie pyta. Liczy się zarobek. Reyvateil są cenieni na statkach, z powodu swoich umiejętności traktuje się ich w porcie bardzo dobrze, a wszelkie przejawy znęcania się nad nimi powodują publiczny lincz na osobie.
Ważne miejsca:
  • Doki - w dokach zawsze są przynajmniej trzy statki, gotowe do podróży przez morze, jednak zwykle w użytku jest tylko jeden ze względów bezpieczeństwa. Statki pilnowane są przez kapitanów i ich załogę ponieważ są drogie w naprawie.
  • Dzielnica mieszkalna - z powodu rzadkich podróży miasto niekiedy pęka w szwach, wypełnione żądnymi przygody podróżnikami, czekającymi na lepszą pogodę.
  • Plaża - piękna, piaszczysta plaża, idealna do wypoczynku. często jednak jest strasznie zatłoczona zanudzonymi na śmierć podróżnikami.
Powrót do góry Go down
Nyanyanyan
Admin
Nyanyanyan


Join date : 26/11/2014
Liczba postów : 29

Świat - EXA_PICO Empty
PisanieTemat: Re: Świat - EXA_PICO   Świat - EXA_PICO EmptySro Gru 03, 2014 6:33 am

Granie w regionie Waek
Po trzech ścianowych postach, mogę powiedzieć najważniejsze rzeczy. A mianowicie - kim można grać, jak grać, jak wyglądają relacje między grupami oraz podstawy rozgrywki.

1. Postacie
Na samym początku należy zastanowić się, kim chce się grać. Do wyboru w tym uniwersum są 3 rodzaje postaci: ludzie, Reyvateil oraz Eri.

  • Ludzie nie posiadają specjalnych mocy, poza tym, że są super uparci, posiadają niezwykłą wolę walki i są bardzo zaawansowani technologicznie. Ponadto stanowią większość rasową w uniwersum i to do nich należą największe osiągnięcia we wszystkich dziedzinach. Są bardzo różni pod względem wyglądu jak i charakteru, żyją około 70 lat. Jako jedyni mogą Dive'ować. Stworzyli Reyvateil, język wykorzystywany w Pieśniach oraz połączyli dwie półkule linią transportową biegnącą pod ziemią.

  • Reyvateil to istnienia stworzone przez człowieka by w pełni zutylizować moc zawartą w falach i słowach. Ponieważ istnienie Reyvateil bazuje jedynie na odśpiewaniu pieśni, są również dość słabi fizycznie i jeżeli nie są odpowiednio wytrenowani trzeba ich w walce ochraniać. Rekompensuje to fakt, że z odpowiednią pieśnią i uczuciami są w stanie zniszczyć cały kontynent lub planetę. Korzystają z Carmena Foreluna i dzięki temu mogą bez przeszkód porozumiewać się między sobą niezależnie od miejsca zamieszkania.

  • Eri, nazywani też ludem Eri to pół ludzie, pół bestie, posiadający w swoim wyglądzie cechy typowo zwierzęce, często też ich ciało pokrywają tatuaże. W porównaniu z ludźmi są silniejsi i szybsi, urodzeni mistrzowie wszelkiej walki. Stronią jednak od niej, tak samo jak stronią od ludzi. Wolą przebywać w otoczeniu natury jak technologii, chociaż tą nie ustępują ludziom. Niezwykle szanują Reyvateil i dążą do porozumienia z Wolą planety. Żyją też znacznie dłużej jak ludzie i Reyvateil - około 200 lat.


2. Jak grać
Wbrew pozorom to nie jest takie trudne pytanie.
Grając człowiekiem:
Nie ma ograniczeń dotyczących profesji, zainteresowań i tym podobnych rzeczy i by przeżyć przygodę można być nawet ogrodnikiem.
Posiadanie partnera (Reyvateil) jest często bardzo zależne od zawodu - strażnicy, armia, naukowcy mają większe szanse na posiadanie takiego partnera niż ogrodnik.
Niektóre profesje uniemożliwiają dostęp do niektórych miejsc.
Bez niego Reyvateil nie potrafi tworzyć nowych pieśni.

Grając Reyvateil:
Jest się przypisanym do partnera, którego z reguły można zmienić, jeżeli nie czuje się z nim komfortowo, jednak w niektórych przypadkach jest to niemal niemożliwe (np. w przypadku formacji Blade w Waek).
Reyvateil dyktuje, komu pozwala Dive'ować i od niego zależy czy i jakiej użyje Pieśni by wspomóc partnera.
Potrafi tworzyć nowe Pieśni dzięki Dive'om.
Generalnie dobrze traktowany w społeczeństwie, z dostępem do wielu instytucji.

Grając Eri:
Rozgrywka zwykle solo, rzadko w towarzystwie ludzi i po swojemu.
Jest się bardzo często wykluczonym ze społeczeństwa, jednak ma to też swoje dobre strony z powodu znajomości ciemniejszych stref regionu.
Ponadprzeciętna wiedza i umiejętności walki, jednak rzadko ma się co włożyć do garnka.
Profesja ograniczona do walki.

3. Relacje między rasami:
Ludzie - w stosunku do siebie samych zachowują się bardzo różnie. Tak samo jest w stosunku do Reyvateil, ci jednak są generalnie dobrze traktowani ze względu na swoje moce. Eri nie są lubiani i ogólnie dyskryminowani przez ludzi ze względu na swój wygląd lub zachowanie.
Reyvateil - są generalnie przyjaźnie lub przynajmniej neutralnie nastawieni do wszystkich ras.
Eri - zamknięci w sobie i niechętni do obcych przybyszów oraz ludzi, izolują się od nich, a z powodu swojej wiedzy traktują ich nieco protekcjonalnie, bardzo szanują Reyvateil.

4. Przechodzenie miedzy światami
Całkiem ważny punkt. Mianowicie grać w uniwersum można na kilka sposobów: postacią stworzoną tylko na potrzeby tego świata, która nie będzie przeskakiwać do innych światów, postacią, która została stworzona w tym świecie, jednak przeskakuje do innych światów (co skutkuje pewnymi zmianami, itd) oraz postacią, która przybyła do uniwersum z innego świata (co też skutkuje pewnymi zmianami).
  • Postaci stworzone w tym świecie na chwilę obecną ograniczone są jedynie do regionów północnych. NPC odnoszą się do nich zdecydowanie lepiej i są znacznie mocniej osadzeni w świecie, niż postacie przeskakujące. Są mocniej powiązane z fabułą niż inne postacie.
  • Postaci stworzone w tym uniwersum, jednak przeskakujące w późniejszym czasie ponoszą koszty związane z przemianą postaci na standardy innych światów. Jak w przypadku ludzi lub Eri nie ma dużej zmiany (mogą jedynie odróżniać się wyglądem, w przypadku Eri, oraz wiedzą), tak w przypadku Reyvateil jest to mocna zmiana zmiana na inną klasę magiczną lub dopasowanie posiadanych umiejętności do świata (pozbycie się NTL oraz konieczności kontaktu z wieżą przez cały czas, by nie zginąć). Powrót do oryginalnego świata przywraca wszystkie postacie do ich oryginalnej klasy.
  • Postacie typowo przeskakujące otrzymują kota w worku, grając w tym świecie. Losowo otrzymują rasę, którą zaczynają za każdym razem, gdy zaczynają grę w świecie (Don za pierwszym razem był człowiekiem, za 2 Eri, za 3 trafił mu się Reyvateil, itd.). Umiejętności i zmiany w KP ustalane są w momencie rozpoczęcia sesji i dopisywane do KP.
Powrót do góry Go down
Nyanyanyan
Admin
Nyanyanyan


Join date : 26/11/2014
Liczba postów : 29

Świat - EXA_PICO Empty
PisanieTemat: Re: Świat - EXA_PICO   Świat - EXA_PICO EmptyPią Gru 05, 2014 1:11 am

Reyvateil HOW TO

Granie człowiekiem czy chociażby Eri nie powinno przysporzyć nikomu większych problemów. Problem pojawia się przy graniu Reyvateil i choć jest to ciekawa rozgrywka, zdecydowanie bardziej skomplikowana.

1. Pieśni
Pieśni, czyli ogólniej mówiąc magia, opiera się na słowach w Carmena Foreluna i im dłuższe one są czy też im silniejsze niosą w sobie uczucia, tym są potężniejsze. Początkowo Reyvateil posiada jedynie dwie pieśni - jedną zadającą obrażenia wrogom, drugą wspierającą swoich sojuszników. Są to proste zaklęcia, które z czasem mogą stać się potężniejsze. Są również stosunkowo krótkie i szybkie w rzucaniu, jednak im dłużej są odśpiewywane, tym większy maja efekt. Z kolei dłuższy śpiew wywołuje coraz większe zmęczenie u Reivateil i jeżeli nie przerwie pieśni, uwalniając jej efekt, może zemdleć ze zmęczenia.
Inne, potężniejsze zaklęcia są tworzone przez Reyvateil w jego Kosmosferze z własnych uczuć i doświadczeń i zdarza się, że by je odśpiewać nie jest wymagana ingerencja z zewnątrz, jeżeli Reyvateil kierują naprawdę potężne uczucia. Takie spontaniczne zaklęcia są jednak bardzo rzadkie. Częściej partner Reyvateil pomaga mu w wydobyciu uczuć i stworzeniu z nich zaklęcia.
Ta pomoc jest właśnie nazywana Dive'm. Dive to nic innego jak zanurzenie się w podświadomość Reyvateil celem wydobycia pokładów uczuć, o których on sam nie ma pojęcia. Wraz z przechodzeniem tej Kosmosfery i zagłębianiu się coraz bardziej w podświadomość uczucia stają się coraz mocniejsze, przez co pieśni zyskują na sile.
Pieśni można również zdobywać poprzez specjalne Kryształy, które odczytuje Reyvateil. Kryształy te zawierają potężne zaklęcia o określonym działaniu, które mocno wpływają na określony okres. Przykładowo Kryształ nazwany "Zielony Las" zawiera w sobie zaklęcie tworzące na obszarze bujny, sosnowy gaj. Żeby jednak zaklęcie zadziałało, Reyvateil musi posiadać określony poziom mocy, by sprostać tak skomplikowanej pieśni.

Poziom Kosmosfery ukończonej przez partnera a ilość zaklęć:

    0 ->  2, jedno zadające obrażenie, jedno wspierające1 -> +2, obojętnie jakiego typu2 -> +1, obojętnie jakiego typu3 -> +2, obojętnie jakiego typu4 -> +2, obojętnie jakiego typu5 wzwyż -> +1, obojętnie jakiego typu

Kryształy z pieśniami posiadają swoje wymagania zależne od poziomu Kosmosfery ukończonej przez partnera. Kryształ z "Zielonym lasem" plasuje się na poziomie 8.
Nie ma żadnych ograniczeń pod względem nazewnictwa pieśni tworzonych przez Reyvateil. Jedynie Kryształy posiadają wcześniej zdefiniowaną nazwę. Pieśni tworzone są w Kosmosferze, chyba że dojdzie do szczególnych okoliczności.

2. Kosmosfera i Dive
Kosmosfera jest niczym innym jak duszą i umysłem Reyvateil i to od niego zależy, co dokładnie się w niej znajduje. Jest to jego własny świat w którym może znajdować się... wszystko. Kosmosfera bardzo mocno zależy od uczuć, jakie dzierży śpiewak. Jeżeli są one przyjazne, świat jest również przyjazny. Jeżeli z jakiegoś powodu pojawiają się w nim kłopoty, problemy czy trudności, oznacza to też, że sam Reyvateil ma jakiś problem, nawet jeżeli nie jest tego świadom. Zadaniem jego partnera jest to rozwiązać. Na Kosmosferę wpływają również poprzednie oraz obecne doświadczenia Reyvateil.
Kosmosfery strzeże strażnik - może to być cokolwiek, co jest cenne dla Reyvateil, przyjmuje małe kształty i jest bardziej jak maskotka. Prowadzi on po kosmosferze, podpowiada, czasami karci. Jego zadaniem jest ochrona tego miejsca i nie zawaha się wykopać nieproszonych gości.

Na potrzeby sesji, każdy, kto będzie grał Reyvateilem (i przypadki losowe) tworzy z konsultacją MG swoją własną Kosmosferę. Każdy poziom składa się z około 3-5 miejsc, które może odwiedzić każda dive'ująca osoba + Wieża Życia oraz Kręgu, w którym dochodzi do Zmiany Paradygmatu. Z poziomu na poziom te miejsca nie różnią się od siebie znacząco, jednak czasami może być ich mniej, czasami więcej, w zależności od gracza. Przy tworzeniu KP wystarczą tylko 3 poziomy, kolejne będą tworzone wraz z rozwojem rozgrywki. Każdy poziom jest przedstawiony jako mapa i odzwierciedla uczucia, które przeżywa Reyvateil oraz jego doświadczenia, sekrety, itd. 3 pierwsze poziomy to te najbardziej powierzchowne, w których nie ma zbyt wielu sekretów lub uczuć, które chce się ukryć, jednak im dalej w las, tym trudniejsze staje się zdobywanie Kosmosfery.
Każdy z poziomów ma przypisane uczucie lub doświadczenie, które musi rozwiązać osoba Diveująca by stworzyć magię oraz doprowadzić do Zmiany. Przykładowo, poziom 5 Kosmosfery może składać się z uczucia "Kocham cię, ale boję się, że mnie zostawisz, tak więc od teraz będziesz moim pieskiem, bym zawsze miała cię na oku i żebyś już nigdy, nigdy mnie nie opuścił". Zadaniem partnera jest oczywiście uspokojenie tych uczuć i usatysfakcjonowanie Reyvateil, w jakikolwiek sposób. Jeżeli zrani się ją w Kosmosferze może dojść do odrzucenia i wyrzucenia z Kosmosfery, w niektórych przypadkach śmierci.
Bardzo ważne z punktu widzenia MG jest to, by gracz powiedział jak najwięcej o postaci w KP lub prywatnie, ponieważ będzie to rzutować na to, jak Kosmosfera będzie się rozwijać i jakie wydarzenia będą się w niej rozgrywać.
Przechodząc Kosmosferę traci się Punkty Więzi, które zdobywa się za każdy post rozmowy i przebywania z Reyvateil oraz walką z jego uczestnictwem. Za każdy post przypada 10 PW, w przypadku wyjątkowo pięknych postów czy walk mogą zostać przyznane dodatkowe punkty. Koszt przechodzenia Kosmosfery ustala Strażnik kosmosfery (kierowany przez MG).
Czary, które znajdują się na danym poziomie ustalane są z MG przy napisaniu KP oraz w trakcie trwania rozrywki, więc nie trzeba ich wymyślać na szybko.
Szczegóły tworzenia Kosmosfery będą podawane na bieżąco wszystkim, którzy postanowią grać Reyvateil.

Po przejściu poziomu Kosmosfery, poza nowymi zaklęciami Reyvateil otrzymuje strój, który zwiększa jego możliwości. Można zaprojektować go samemu lub zdać się na MG. Bardzo często jest on związany z wydarzeniami z Kosmosfery.


Ostatnio zmieniony przez Nyanyanyan dnia Pią Gru 05, 2014 4:19 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Nyanyanyan
Admin
Nyanyanyan


Join date : 26/11/2014
Liczba postów : 29

Świat - EXA_PICO Empty
PisanieTemat: Re: Świat - EXA_PICO   Świat - EXA_PICO EmptyPią Gru 05, 2014 3:59 am

Powrót do góry Go down
Sponsored content





Świat - EXA_PICO Empty
PisanieTemat: Re: Świat - EXA_PICO   Świat - EXA_PICO Empty

Powrót do góry Go down
 
Świat - EXA_PICO
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Świat - Humanmon

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Desolation :: Bordello :: Kosz :: PRIVATE RYAN :: Sesje Nanaś-
Skocz do: